vrijdag 16 januari 2015

## Kat en meer en zowaar een half randje ##



Dinsdagmiddag een geslaagde eerste keukentafel Bee gehad. De volgende elf van dit jaar staan al gepland. Het is 1x per maand op de dinsdagmiddag. Dus mensen uit deze regio zijn welkom. Wel van te voren even aanmelden. Verder heb ik deze week niet heel veel vrije rustige momenten gehad. Toch genoeg om mijn "Bio" stukje af te maken. De inleiding van mijn lap is klaar. En ook ik ben gestart met de randjes.


Ik werk met gemeleerde garen, wat van kleur verloopt. Van licht rood naar aubergine naar heel donker bordeaux rood. Ik werk altijd per rijtje, dus eerst halve kruissteekjes en op de terugweg een half kruisje zodat ik een heel kruisje heb als ik op en neer ben geweest. Iemand wees mij er deze week tijdens de Bee op dat ik dat anders moest gaan doen met dit garen anders krijg ik een blokkerig verloop van de kleuren in plaats van een langzame overgang. Ik moest per kruisje gaan werken. Dus eerst een kruisje afmaken voordat ik met het volgend begin. Dat was op tijd de beste tip in jaren! Bij het medaillon en de poes kun je zien dat het iets blokkerig is. Dit is gelukkig niet storend. Dus ik laat het zo. Ik had het wel storend gevonden als dat bij de randjes gebeurd was.


En jawel ook ik heb mijn eerste grote werkstuk teruggevonden. Mijn eerste lap met borduurwerkjes. Toeval of niet: mijn broer heet Jeroen en mijn man heet Jeroen. Dus de lap is nog steeds up to date. Leuk.

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##