zondag 11 januari 2015

## De kat op mijn lap ##



Nog voordat ik begon dacht ik; er moet een kat op mijn lap. Als ik er naar kijk denk ik aan al die katten die bij ons gewoond hebben. Ook omdat ik een echt katten mens ben. Al hebben we al een aantal jaren geen kat meer, omdat onze honden dit niet tolereren; en omdat de laatste kat een kater was. Dus geen kans op gezinsuitbreiding uit eigen nest. Maar terug naar mijn lap. Een kat erop. Toen zag ik op Pinterest een kopie van een boekje met patroontjes van een kat. Even tussendoor; Pinterest is een geweldig leuke site, waar je je eigen prikborden kan maken met alles wat jij leuk of interessant vindt. Weer terug naar mijn lap met kat erop.  En deze pose sprak mij het meeste aan. Gewoon lekker languit liggen bovenop iemand zijn werk. Of het nu borduren, breien, krant lezen, computeren is. Een kat slaagt er altijd in om er boven op te gaan liggen of in ieder geval je gruwelijk in de weg te zitten als je er mee bezig bent. Maar het is zo moeilijk om boos op ze te worden, want ze weten het altijd zo te draaien dat ze het zo niet bedoelen en dan ben ik weer om. Het is en blijft een o zo gezellig beest. Lekker onafhankelijk; ik doe het als ik er zin in heb. Lijkt wel een beetje op mij.










2 opmerkingen:

Dorothy zei

This pattern is in "Histoires de chats" bySophie Helene which I bought from The French Needle in USA. It contains over 50 pages of cat patterns

Esther van Lange zei

@Dorothy - nice to know.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##