maandag 1 januari 2007

Gelukkig Nieuwjaar

Het nieuwe jaar is begonnen. En of ik nieuwe voornemens heb gemaakt. Nou in ieder geval dat ik dit jaar nog meer op mijn intuïtie afga stemmen. Dat heb ik het afgelopen jaar uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat bevalt goed. Verder ga ik zorgen dat ik lekker in mijn vel zit, door goed voor mezelf te zorgen. Te sporten, bewegen, gezond te eten. Want weet je wat het geval is, als ik goed in mijn vel zit. Dan draait mijn gezin ook goed. Ik voed hierdoor het wel en wee van nog vier mensen. Zij zitten dan ook lekker in hun vel en voelen zich goed.

We zijn het nieuwe jaar al knallend ingestapt. J. en T. hebben het vuurwerk mogen ontsteken met hun aansteeklont. S. had knalerwten en sterretjes. Voor zestig eurocent was hij de koning te rijk. Als ik de andere tig van die pakjes op had laten knallen, kwamen ze nog niet aan het bedrag wat er de lucht in is gegaan. Ik vind het iedere keer een beetje te gek. Maar ik ben dan ook als de dood voor vuurwerk. Blij als iedereen er weer zonder kleerscheuren klaar mee is.

En zo begint ieder jaar meteen weer met een feestje. S. is jarig. Hij krijgt zijn eerste kadootjes altijd na het vuurwerk. Dit keer een discobal. Kwam goed van pas in onze MG-bar, bij de zelfgebakken oliebollen en de appeltjeschampagne. Echt feest.

Zo heb ik me nog voorgenomen om nu echt toch eens die reeën die hier rondlopen en die ik tegenkom op mijn wandelingen te fotograferen en hier te presenteren. We gaan S. dit jaar inschrijven op een andere school. We gaan een begeleidingsplan voor hem maken samen met Herlaarhof. Ik ga me weer eens hard maken om J. zijn speltherapie van de grond te krijgen. Ik heb het voornemen om me toch te gaan storten op de gebarentaal, zodat ik dove vriendjes en eventuele vriendinnetjes kan "verstaan" en me verstaanbaar kan maken. Ik ga op zoek naar een "baantje". Ik wil iets meer doen dan alleen maar binnenshuis bezig zijn. Ik zie het ruim, kan ook vrijwilligerswerk zijn. In ieder geval binnen de schooltijden. Dus er zijn alweer plannen genoeg. Zodat ik niet aan snoepen hoef te denken, maar bezig kan zijn. Met zin gaan we er weer tegenaan. O ja, en werken aan dit blog. Misschien zelf een template maken, wie weet!

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel goeds in het nieuwe jaar!
Dat wordt nog hard werken met al die voornemens. :-)

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##