dinsdag 23 januari 2007

Beugel


J. had gisterochtend een afspraak bij de orthodontist. De eerste keer hadden ze al een foto van zijn gebit gemaakt.

In alle vroegte waren we aangereden. We zaten in de spits en wilde ondanks de drukte, toch proberen om op tijd te komen. We waren mooi op tijd, vijf voor negen. Om negen uur werden we verwacht. Zegt de receptioniste: "u had om half negen een afspraak. Ik zit al te bellen met school." De laatste tijd gebeurt me dit vaker. Te laat komen op een afspraak. Niks voor mij. Er begint echt regelmaat in te komen. Denk ik de tijd te weten zonder in mijn agenda te kijken; nachecken levert op dat het daarin goed genoteerd stond. Zou het inderdaad iets met alzheimer light te maken hebben of meer iets met leeftijd? Om terug te komen op de orthodontist. We werden wel geholpen. Maar alleen maar het hoog nodige. Dat betekende acht elastiekjes zetten. Aan weerszijde van iedere kaak op de plaats waar de beugel vastgezet gaat worden. Een elastiekje voor de kies en een erachter. De bedoeling hiervan is dat de kiezen iets gaan wijken, zodat ze de beugel makkelijker kunnen bevestigen. J. werd naar huis gestuurd met de mededeling geen plakkerige dingen te eten, ook kon hij hoofdpijn krijgen door de duwende werking van de elastiekjes. Word vervolgd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dat echt nodig met die beugel.

Anoniem zei

Beugels zijn fantastisch.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##