dinsdag 30 januari 2007

Op vrijersvoet?

s'Morgens zitten ze vaak al te miauwen aan de achterdeur. Drie poezen. De tamme poes die binnen overnacht, ontwaakt uit haar slaap en wil zich het liefst zo snel mogelijk bij hun voegen. Ze stuift naar buiten zodra ik de deur open. Met een blik vlees en een blik brokken stap ik naar buiten. De wilde poezen schieten weg en gaan achter een pot zitten zodat ik ze niet kan zien. Dat denken ze althans. Ik vul een bak af met vlees en twee bakken af met brokjes. Ik heb de deur nog niet achter me dichtgetrokken of ze zitten al op het konijnenhok, waar de eetbakken staan. Ze eten hun buikje vol en vertrekken naar hun slaapplaats. Overdag laten ze zich af en toe zien.

Maar vandaag is het anders. De grijze poes wilde vannacht al naar buiten, luid mauwend ging ze bij de deur zitten. Dus ik heb haar buiten gelaten. De bakken staan, vanaf vanmorgen onaangeroerd op het konijnenhok. Afgevuld met voedsel. Ik kijk met enige regelmaat naar buiten. Maar poezen zijn in geen velden of wegen te bekennen. Wat zou er toch aan de hand zijn?

1 opmerking:

Anoniem zei

Op vrijersvoet ??? Het is wel vroeg, ik dacht dat meer in Maart begon. Je weet het natuurlijk nooit, misschien moeten ze wel een heel eind reizen om aan hun gerief te komen. Naar Camarque in Zuid Frankrijk, daar komen wel meer zwerver elkaar tegen.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##