donderdag 31 mei 2007

Weer een kind dood in een auto.

Voor de tweede keer in korte tijd is er een kind(baby) gestorven in een auto. Nu een kind van een lerares, die kennelijk een vergadering had. Heel naar bericht en heel raar bericht. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen hun kinderen in gesloten auto's laten zitten en zelf weggaan. Je weet dat dat kind daar zit. Heeft het iets te maken met de maatschappij van nu? Vrouwen moeten werken, maar willen daarnaast ook een volledig gezin met alles erop en eraan. Dat kan niet. Daar blijf ik bij. Ik weet dat ik daarbij heel veel boosheid van mensen op mijn nek haal. Maar ik vind dat moeders er moeten zijn voor hun kinderen. Kinderen zijn geen bijzettaffeltje. Je neemt ze niet. Je kiest er (heel bewust?) voor. En dat kost tijd. Heel veel tijd, als je het goed wilt doen. Ik ben daar heel ouderwets in. Sorry.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk persoonlijk dat er door snel weer moeten werken en de druk van vanalles moeten, vaak over het hoofd wordt gezien door de moeders zelf dat ze post-natale narigheid hebben. Maar eigenlijk is er geen enkel excuus voor. Ik ben het heel erg met je eens daarin. Mijn hart bloedde toen ik weer moest gaan werken en nog steeds denk ik weleens dat ik het liefst thuis zou blijven voor mijn kind, maar de hypotheek moet nu eenmaal betaald worden. Vroeger was je moeder en dat was het, nu moet je er 10.000 dingen naast doen, en ook geld inbrengen anders is het leven niet te betalen.
gr. www.webbles.eu

Anoniem zei

Zouden vrouwen vroeger beter prioriteiten hebben kunnen stellen dan nu? Dat zou ik een eng idee vinden.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##