dinsdag 17 april 2007

Logopedie

S. zit op de zonnewijzer. De speciale basisschool. Dit is zijn derde week. Hij heeft het erg naar zijn zin. Hij is drukker. Daar moet ik aan wennen. Ik hoop dat het wegebd, naarmate hij er langer zit. Hij wil alles nadrukkelijker weten. Hij neemt geen genoegen meer met een halve uitleg. Hij heeft al gegoogeld op zijn nieuwe school. Hij is erg moe. Klinkt allemaal positief.

Ik had het eerste infomatieve oudergesprek met juf Esther. En als ouder ben ik er een van het alles willen weten en opschrijven. Dus zo kwam de vraag van mij: "krijgt hij al logopedie en zo ja, van wie?". De wedervraag luidde: "logopedie, is dit dan aangevraagd?" Bij het allereerste gesprek op school sprak de direkteur met veel trots over de pedagogen en logopedistes die de school in huis had, om zo de kinderen intern te kunnen voorzien in deze diensten. Ik was er dus ook vanuit gegaan dat S. automatisch logopedie zou krijgen op school. En daarom hadden we ook afscheid genomen van zijn logopediste die hij vanaf groep drie heeft bezocht. Nu kreeg ik te horen dat het specifiek aangevraagd moest worden en dat dat dan nog wel een half jaar kon duren voordat hij aan de beurt was, nu zaten allebei(maar 2) de logopedistes vol. Dan schiet er bij mij iets in mijn verkeerde keelgat. Voor de zoveelste keer voel ik me toch beduveld. Mooie praatjes vullen geen gaatjes. Ik moet er weer zelf achteraan.

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##