vrijdag 12 januari 2007

Drukke start

Nou het voornemen om regelmatig aan mijn blog te werken viel deze week in het water. Maar verder is het een vruchtbare week geweest.

Ja, een thuismanager heeft het maar druk, en een baantje zoeken buitenshuis zit er echt niet in. Moet er niet aan denken dat ik dan na mijn werk, thuis nog eens aan de gang moet om alles weer in orde te maken, van wat er is blijven liggen omdat ik zonodig moest werken. Ik blijf mooi thuis (lees ook:
gelukkig nieuwjaar). Twee dagen op kantoor gezeten. De administratie is weer bijgewerkt. Jaar 2006 afgesloten en 2007 opgestart. Mappen aangemaakt, gearchiveerd.

S. zijn papieren voor aanmelding op
de Zonnewijzer zijn getekend.

We zijn op
Herlaarhof geweest. Hij is daar besproken in het team van deskundige. Komende week hebben wij (J. en ik) een vervolgafspraak. Er waren nog wat vragen uit het team, omtrent zijn problematiek. Deze gaan we beantwoorden en dan wordt er een behandelingstraject uitgezet. De hulpvraag is: is er ook sprake van dyslexie? Zo ja, wat is dan het stukje dyslexie en dysfasie? En vooral. Hoe kunnen wij(ouders en school) S. daar bij gaan helpen? Zodat hij zich ontwikkelt zoals ieder kind en geen sociaal emotionele problemen oploopt. Hij zal getest gaan worden en aan de hand van de testgegevens zal er een behandelingsplan ontstaan.(lees ook: dysfasie)

J. kwam met het idee om dit jaar in de zomer een paar weken op vakantie naar het buitenland te gaan. Ik was meteen voor. We pakken het anders aan als anders. Trekken, twee dagen hier twee dagen daar, zal ons niet zo in dank afgenomen worden door de kinderen. Dachten wij. Dus rees de vraag waar zouden wij drie weken willen staan met ons bivak? Daar is maar een antwoord op mogelijk. In Les Salles aan het
Lac de Sainte Croix in du Verdon in Frankrijk. Het plekje waar J. en ik elkaar hebben leren kennen. Idiale plek. Water voor zwemplezier, dorpje met leuke winkeltjes en terrasjes, camping in combinatie met lekker warm weer. En de mooie omgeving van de Gorges du Verdon. Dus een reservering aangevraagd per internet. Post ontvangen om een officiële reservering te maken per fax. Voorkeur uitgesproken voor een plaats op de camping. We zijn benieuwd wanneer de bevestiging binnenvalt.

Mijn tweewekelijks
training is weer begonnen. Gesport en flinke spierpijn. De training voor de wintersport is begonnen. Dat houdt in dat mijn bovenbenen meer training krijgen. Hellingtraining.(lees ook: sporten).

Een dagje
Maastricht gedaan met m'n moeder. Net die dag dat het zo lekker ging stormen. Maar dat moch de pret niet drukken. En weet je wat we hebbben gescoord. Je zult het niet geloven. Alleen maar een doosje bonbons voor J. Een kadootje voor op zijn verjaardagsfeestje. Veel winkeltje gehad in en uit. En zelfs allemaal uitverkoop. Maar niks waarvan ik nou zoiets had van ja!


Vandaag was gevuld met de voorbereidingen voor morgen. Taart besteld. Bier gehaald. Drie grote pannen in de gaarkeuken een met hachee, een met rijst en en een met rode kool. Voor de meeëters die ik verwacht. En zo niet dan weten we wat we eten de komende week.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent inderdaad heel druk geweest. Met ook niet de makkelijkste dingen.
Maar... wel lekker dat jullie die zomervakantie in het vooruitzicht hebben.
Tot morgen!

Esther van Lange zei

@tim. De camping had geen plaats voor ons, dus we moeten iets anders verzinnen.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##