woensdag 13 juni 2007

Kindertaal (12)

Dode vis

S. heeft een vriendinnetje te spelen. Ze komen van buiten aanrennen. Opgewonden vertellen ze dat er een dode vis in de vijver ligt. Ik zeg ze dat ik eens mee zal gaan kijken. De vis ligt in een schepnet op het gras naast de vijver. S. doet zijn verhaal:"Ik rook vis, en ik dacht er ligt hier ergens een dode vis." We praten nog over hoe dat zou zijn gebeurd. Ze denken door de reiger. Ik zeg tegen hem dat hij de vis maar in de groene container moet gooien. Met een vies gezicht gaan ze allebei op pad. S. gooit de vis in de container. Terwijl S. terugloopt zegt hij tegen zijn vriendinnetje: "Sss, ben ik blij dat ik geen vis ben. En een tel later: "of een speklapje".

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Wij hadden deze week ook weer een reiger in de tuin.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##