donderdag 14 december 2006

Waarom een nieuwe template.

Ik heb een deze week gewerkt aan een nieuwe template. Als je eenmaal begint met bloggen wil je steeds meer. Dus liep ik tegen de beperking van mijn oude template aan met de ronde hoeken. Het zag er heel mooi uit, het oog wil ook wat, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik wilde ook heel graag die pictobrowser kunnen plaatsen op een fatsoenlijke manier. Ik kon het frame van de browser kleiner maken, maar dan zie je maar een gedeelte van de foto en valt het bedieningsmechanisme buiten het frame. Ik heb nog geprobeert mijn template aan te passen. Maar het bestand waar de ronde hoeken mee gemaakt zijn was niet te verbreden, dit staat vast in de template. Dus kreeg ik twee vierkante hoeken aan de linkerkant van mijn postframe en twee ronde aan de rechterkant van mijn postframe. Dit kon ik niet oplossen. Dus mijn werkruimte bleef beperkt in die frames. De nieuwe template beslaat een breder veld. Zo heb ik meer werkruimte en ben ik niet gebonden aan die framepjes. En iets anders uit proberen vind ik ook wel weer leuk. Wel wil ik nog proberen om de kleuren aan te passen en misschien het lettertype wat groter te maken. Dat laatste daar ben ik nog niet helemaal over uit. Wat me een beetje tegenviel was dat er niet zo veel templates te kiezen zijn met een breed werkveld in de blogger beta versie. Daar moet in de toekomst nog aan gewerkt worden. Voor nu ben ik weer even tevreden met wat ik heb.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er goed uit! Wel vind ik het lettertje van je postje wat aan de kleine kant.

Anoniem zei

Ik schrok van het geel, ik ben ook niks gewend, he.
Terwijl ik dit typ, wordt het al wat gewoner.
Grotere letter, vind ik ook.
Maar vooral:
Ik vind het zo leuk dat je dit doet.
Er is nog zo veel te leren, vinjenie?

Esther van Lange zei

Dat vind ik ook. En dat geel, is eens wat anders als gewoon.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##