dinsdag 5 juni 2007

Manuele therapie

Zo af en toe heb ik het nodig. Heel de dag met pijn lopen is niet fijn. Vooral mijn rug, dat is de zwakke plek. Hier sla ik alles op. En dat heeft uitwerking op mijn spieren en de soepelheid van mijn ruggenwervel. Wat ik daar opsla? Ik denk alle spanning. De drukte en wat zich allemaal afspeelt binnen mijn gezin. Perikelen in relaties. Ik zeg ook altijd:"ik kan er wel tegen, ik heb een brede rug." Maar toch word het wel eens teveel. Dan gaat er iets vastzitten. Een aantal jaren geleden was dat mijn bovenrug en schouderpartij. Nu is het mijn RSI-gewricht en mijn onderste twee ruggenwervels. Dan is manuele en fysiotherapie het enigst wat nog helpt. Eerst ben ik gekraakt en nu wordt mijn ruggenwervel opgerekt d.m.v. dieptemassage. Het is geen pretje, maar het werkt. Nog twee keer. Daarna blijf ik oefeningen doen om de zaak los te houden. Ja, dat hoort toch bij een dagje ouder worden.

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##