zaterdag 28 februari 2015

## voorjaarsgevoel ##

Zodra de zon wat meer gaat schijnen krijg ik de kriebels. Dan wil ik buiten werken. Dat gevoel is er weer. Dat is natuurlijk funest voor de randjes, open zomen en motiefjes die per maand gaan komen. Of zouden de borduurkriebels ook gewoon blijven? Natuurlijk wel genoeg daglicht om het goed te zien. Lekker buiten borduren is dan ook een optie. We zullen het eens gaan afwachten hoe het gaat lopen. Ik hoop op een lekkere warme zomer, want ik ben een echt zonnemens.

Deze week ben ik begonnen met mijn randjes van 2014. Hoe de indeling precies gaat worden van de theedoek dat komt gaande weg het werken vanzelf.

En de randje voor nu zijn ook weer klaar. Mijn lap randjes is "grof" werk als je de steekjes van de theedoek er tegenover zet; ze zijn bijna twee maal zo groot.


Onze kas die lonkte door de zon die erop stond. De verpieterde tomatenplanten van vorig jaar waren nog niet opgeruimd en de passiebloem was niet helemaal meer levend. Dus ging ik aan de voorjaarsschoonmaak. Alles even aan de kant en de bezem er door heen. Snoeischaar en alles afgeknipt. Even omspitten en klaar is de kas! Het ziet er weer toonbaar uit. Vorig jaar kocht ik iedere week een bosje zinnia's bij een boertje. Nu heb ik een zakje zaad gekocht. Er staan hier altijd wel kraampjes langs de weg in de zomer. Je kunt hier van alles kopen; courgettes, zonnebloemen, honing, eieren, pompoenen, kastanjes, walnoten. Alles voor kleine prijsjes en verser kan niet. Nu heb ik de Zinnia's zelf gezaaid, zodat ik straks in de tuin mijn boeketjes kan plukken. Er zit zoveel zaad in een zo'n zakje, dat er misschien nog wel wat plantjes over blijven voor de verkoop aan de weg. Het genieten kan weer beginnen.


En nu de zon er is moet je daar wel even van genieten; voor het eerst met mijn snoet in de zon.


Fijne komende week allemaal met vele handwerkplezier.
Groet,
Est'her

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##