maandag 8 november 2010

Reeën



De afgelopen weken is op veel akkers de mais eraf gehaald. Dan breekt weer de tijd aan dat de reeën zich minder kunnen verbergen op deze velden. Voor mij een sport om te kijken wanneer ik de eerste Ree van het jaar weer te zien krijg. In 2003 was dat op zondag 19 oktober, in 2006 was dat op 2 november; zo staat te lezen in mijn blauwe spotboekje. Met vlagen hou ik daarin bij wat ik allemaal aan beestjes zie overdag. Dus in 2010 is het op zaterdag 6 november, dat ik opsta en naar buiten kijk en .....drie reeën zie staan, tegenover ons huis. Ze doen net als de koeien die voor het eerst van stal de wei op mogen. Ze maken gekke sprongen en dagen elkaar uit. Een soort tikkertje lijken ze te spelen. Snel de camera gepakt en vastgelegd. Mijn dag moet nog beginnen en die kan nu al niet meer stuk.

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##