vrijdag 15 september 2006

Leesbril

Vroeger vond ik mensen oud als ze een bril moesten gaan dragen omdat ze het niet meer zo konden zien. Ik weet nog dat mijn moeder er aan begon en dat we dan grapjes maakten. "Moet je je brilletje niet even pakken." Of voordoen hoe ze zat te doen als ze probeerde iets zonder bril toch te lezen. Mijn maatje j. ging dat ook steeds meer doen. Ik had al een paar keer geopperd om dan een bril aan te gaan laten meten. Maar ja die overstap, de berusting dat het zo is duurt vaak even. Bij de opticien heeft hij er toen een aan laten meten. En vanaf de dag dat hij hem heeft moet ik bekennen; ik gebruik hem ook. Eerst stiekem achter de pc. Maar al gauw steeds vaker. Vooral s'avonds als het wat later is. Vorige week bij de drogist waren ze in de aanbieding. Leuke kleurtjes, met doosje, op sterkte. Ik heb er toen zelf maar een gekocht. In het rood natuurlijk. Dus nu ligt er bij mijn pc een rood doosje met een brilletje erin.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, dat is grappig aan ouder worden.
Sommige dingen, zoals leesbrillen, worden gewoner.
Andere dingen worden raarder.
Valt het jou bijvoorbeeld op dat pubers tegenwoordig zo JONG zijn?

Esther van Lange zei

Ja, nu je het zegt begin ik er over na te denken. Ik kan het nooit laten om te vragen hou OUD ze al zijn. Klinkt raar nu.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##