woensdag 16 december 2015

# Ik ben terug #

Avondrood op Boshoven
Ja dat kun je wel zeggen. Je maakt een hoop mee in het leven. Veel leuke dingen, maar geniet je er ook van? Maar ook minder leuke dingen komen op je pad. Hoe ga je daarmee om. Sommige dingen daar heb je niet om gevraagd, maar je krijgt ze er wel bij of maakt ze wel mee. Dingen die je diep in je ziel raken en waar je zelf soms te ver in mee gaat. Je raakt jezelf misschien zelfs een stukje kwijt. En je maakt met jezelf de afspraak dat je dat niet wilt, want zo ben jij niet en dat gebeurt bij jou niet. En toch gebeurt het. Weer. En nog een keer. Totdat je lijf zegt stop! Zo ben ik niet! Dit wil ik niet! Te laat en te ver! Maar wat ben je dan wel en wat wil je dan wel. Wat vond ik ook alweer leuk? Je bent van je padje afgeraakt en kunt het zelf niet meer terugvinden. Ik tenminste niet. Wil ik dit nog wel of niet? Wat wil ik dan wel? Wie ben ik eigenlijk ook alweer? Vind ik dit echt leuk? Je weet het niet meer. Het is te lang geleden dat je daar mee bezig kon zijn en tijd had om ermee bezig te zijn.

Dan komt het kantelpunt. Wat ga ik doen? Hulp zoeken. Van iemand die je laat praten en eigenlijk geef je zelf aan wat je wel wil en wat je wel leuk vind. Ga dat doen zegt die ander. Ga dingen voor jezelf doen. Get a life!(klinkt hard, maar het is wel zo) Maak tijd voor jezelf. Ieder keer laat die ander je zien wie je was en wie je weer kan zijn, door alleen maar te luisteren en te resumeren. Je hoort zelf terug wat je wel wil en hoe dat je het niet wil; want je zegt het zelf. Je weet het wel. Maar je moet het ook nog omzetten in doen. Langzaam, heel langzaam. Eerst veel slapen, want dat mag gewoon. Je bent moe en je moet daar gewoon een keer aan toe geven. Moe in je lijf, moe in je gedachte(hoofd). En boos. Zet het om in erergie, sla en trap die bokszak! Je energie komt terug. Je gaat dingen voor jezelf doen. Twijfel tussen weer werk zoeken of gewoon thuis je eigen invulling geven door middel van hobby's. En er komt zelfs weer tijd voor begrip voor anderen. Je nek gaat weer losser zitten(gewoon stress). Je geeft dingen een plaats en gaat "loslaten". Ook dit proces gaat langzaam, maar het gaat. En het levert jezelf vrijheid op in je lijf en hoofd. Laat los! Is het jou probleem of dat van een ander, leg het daar neer en niet bij jezelf.

Er komt weer gevoel om andermans problemen aan te horen en te begrijpen. Anderen te "horen" en "voelen". Je intuïtie krijgt weer ruimte.

Er komen weer mensen en dingen op je pad, op het goede moment omdat het zo moet zijn.  Het voelt goed. Af en toe val je terug. Maar je weet nu zelf hoe te herpakken. Je bent er weer. Je wilt ook weer. En je geniet weer van het leven en de mensen om je heen.

Het blijft een puzzel.....maar als alles dan maar mooi in elkaar past.....dan wordt het vanzelf een mooi plaatje...

Fijne dagen en geniet ervan.....en laat los.....je krijgt er veel voor terug......

Groet,
Est'her

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##