donderdag 8 november 2007

Dierendagboek(22)

Ik breng S. met de fiets naar de bus, die hem naar school brengt. Het is miezerig. Een laagje mist hangt over de velden, toch zie ik de reeën die nog vredig lopen te grazen. Zodra de het verkeer wat drukker word trekken ze de bossen in. Op het einde van de straat loopt de mannetjes fazant in een weitje te grazen. Als ik terugfiets zie ik de groene specht op de grond zitten. Hij wroet met zijn snavel in het gras, op zoek naar wat lekkers. Thuis zijn de Pickachu en Obbe, onze honden enthousiast. Ik krijg geen tijd om mijn jas uit te trekken. Ze willen uit. Ik doe de deur open en daar staan alle kippen te wachten op hun dagelijkse portie voer. En op de konijnenkooi zitten onze drie poezen, met honger. Eerst de honden uitlaten. Ik neem wat voer mee, dat gooi ik in de kippenkooi terwijl ik daar langsloop. In het bos klinken allerlei muziekjes. De vogels zijn ook wakker. Hier word ik helemaal blij van. Mijn dag begint goed.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het klinkt als een heerlijke leefomgeving. Bos in de buurt, reeën, vogels. Allemaal dieren. Kan me voorstellen dat je daar blij van wordt.

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##