maandag 29 mei 2006

Duiken

Mijn duikcursus is al begonnen. Of ik er mee door mag gaan is nog maar de vraag. Ik moet ook nog medisch gekeurd worden. Maar aangezien mijn duikschool aanneemt dat ik gezond ben, ben ik al aan het duiken. Mijn huisarts is toevallig jarenlang duikarts geweest bij het ministerie van Defensie. Toen hij hoorde dat ik aan hooikoorts leed, vond hij het toch erg belangrijk dat mijn luchtwegen getest werden. Dat betekende een doorverwijzing naar de longfunctie afdeling van het ziekenhuis. Vandaag dus een LF(longfunctie) test gehad. Je krijgt een mondstuk in je mond, dat verbonden zit aan een apparaat dat je longinhoud meet. Een knijper op je neus, zodat je alleen door je mond kunt ademen. Eerst gewoon ademhalen. Alles wordt geregistreerd door de computer Op het beeldscherm zie je je in en uitademing. Daarna moest ik heel veel lucht innemen en die met een stoot uitblazen, totdat je je tenen voelt. Morgen moet ik terug voor de uitslag bij de longarts. Is deze niet zoals het hoort dan krijg ik nog een uitgebreide test. Een histaminetest. Om te kijken of ik allergisch ben voor perslucht. En hoe mijn allergie op mijn luchtwegen reageert. Als ik te allergisch ben dan krijg ik een negatief advies om te duiken. Zo niet dan volgt mijn medische keurig. Van de ene kant wel balen. Van de andere kant wel goed want er zou je toch maar wat gebeuren als je diep onder water zit.

Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##